Čtení pro radost
V první třídě jsme se naučili pěkně číst jednoduché věty. Od druhé třídy budeme umění číst rozvíjet nejen při vyučování, ale i ve volných chvilkách doma. Tato stránka bude sloužit k prezentování knížek přečtených doma.
Čím více knížek přečteme, tím lépe, na konci školního roku budeme vyhodnocovat. Po dočtení knížky si doma krasopisně vyplň čtenářský list (obdržíš ve škole a přineseš jej i s knihou kdykoliv do školy do hodiny ČJ). Přečtenou knihu nám stručně představíš, přečteš z ní i kratičkou ukázku (dobře doma připravenou).
Čím více knížek přečteme, tím lépe, na konci školního roku budeme vyhodnocovat. Po dočtení knížky si doma krasopisně vyplň čtenářský list (obdržíš ve škole a přineseš jej i s knihou kdykoliv do školy do hodiny ČJ). Přečtenou knihu nám stručně představíš, přečteš z ní i kratičkou ukázku (dobře doma připravenou).
Čtenářský list
Zápis o přečtené knížce má obsahovat:
- Název knihy
- Jméno a příjmení spisovatele
- Jméno a příjmení ilustrátora
- Stručný obsah (Co prožily hlavní postavy knížky - ve dvou až čtyřech větách vlastními slovy.)
- Obrázek - pastelkami na téže stránce
Odkazy, inspirace na vhodné knihy:
http://www.celeceskoctedetem.cz/cz/menu/13/zlate-tituly/
http://www.svetdetskefantazie.cz/prvni-cteni/
http://www.rostemesknihou.cz/cz/pro-rodice/deti-do-10-let-knizni-tipy/
http://www.ctenipomaha.cz/cs/Knihy/Knihy-pro-1-5-tridu
http://www.librex.cz/nakladatelstvi/index.php?st=kat&ed=43
http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/mladsi-skolni-vek-6-11-let
Čtenářský list
Jméno čtenáře: ………………………………………… Třída: .............
NÁZEV KNÍŽKY: …………………………………………………………………
AUTOR: .....................................................................................................
ILUSTRÁTOR: .......................................................................................
OBSAH – co prožili hlavní hrdinové:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
OBRÁZEK: